Fraud Project Implementation Officer H/F

Les missions du poste

A propos de Crédit Agricole Corporate and Investment Bank (Crédit Agricole CIB)

Crédit Agricole CIB est la banque de financement et d'investissement du groupe Crédit Agricole, 10ème groupe bancaire mondial en taille de bilan 2021 (The Banker, juillet 2022).
Près de 8600 collaborateurs répartis dans plus de 30 implantations en Europe, Amériques, Asie-Pacifique, Moyen-Orient et Afrique du Nord, accompagnent les clients de la Banque dans la couverture de leurs besoins financiers à travers le monde.
Crédit Agricole CIB propose à ses clients grandes entreprises et institutionnels une gamme de produits et services dans les métiers de la banque de marchés, de la banque d'investissement, des financements structurés, de la banque commerciale et du commerce international.
Pionnier dans le domaine de la finance Climat, la Banque occupe aujourd'hui une position de leader sur ce segment avec une offre complète pour l'ensemble de ses clients.

La majorité des postes est éligible au télétravail dans les conditions prévues par notre accord reposant sur le double volontariat (collaborateur & manager) et après une période d'intégration réussie.
Crédit Agricole CIB s'engage en faveur de l'insertion des personnes en situation de handicap, ainsi ce poste est ouvert à toutes et à tous.

Pour plus d'information : www.ca-cib.fr

Twitter : https://twitter.com/ca_cib
LinkedIn : http:///company/credit-agricole-cib/
Main Role Responsibilities - Implementation of the new Failure to Prevent Fraud Offence
Project gap analysis - to undertake an initial pre risk assessment analysis of the project implementation based on the six principles featured in the Governments ECCTA guidance to familiarise themselves with CACIB's current Fraud framework and produce a project plan for the implementation phase.
The six ECCTA principles are :
1. Top Level Commitment
2. Risk Assessment
3. Proportionate risk based fraud prevention policies
4. Due Diligence
5. Communication/Training
6. Monitoring and review

Risk Assessment - To lead on a London Branch wide Fraud Risk Assessments, to map risks presented under the new offence, controls already in place, as well as gap analysis to identify measures, policies, procedures, controls that require updating/strengthening.
This will involve the collection of data from all business lines and support functions across the London Branch, review of collected data alongside nominated SME staff from each department.
Working to develop relevant Fraud typologies for each department considering the three elements of the fraud triangle - Opportunity, Motive, Rationalisation.
Reporting - Producing an end of assessment report detailing the current risk status of each department as well as any additional mitigating work required, that may include policy, process or guideline updates as well as communications, training and details of ongoing reviews required.
Implementation - to assist departments to implement updates and changes as required/identified during the fraud risk assessment.

Contrat : CDD
Télétravail : Télétravail partiel
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